Abonnement openbaar vervoer

Wat?

  • Voor je woon-werkverkeer kan je gebruik maken van abonnementen van De Lijn of NMBS. Deze worden rechtstreeks door de werkgever betaald.

Voorwaarden?

  • Elke medewerker die actief in dienst is kan een abonnement aanvragen.

Aanvragen?

Busabonnement

  • Bezorg een ingevuld aanvraagformulier aan Personeelspunt.
  • Het abonnement wordt verstuurd naar je thuisadres.

Treinabonnement

  • Bezorg een ingevuld aanvraagformulier aan Personeelspunt.
  • Je ontvangt een formulier, waarmee je naar een loket van de NMBS kan stappen. Daar wordt er dan abonnement voor jou aangemaakt.

Verlengen?

Busabonnement

  • De Lijn informeert Personeelspunt welke abonnementen bijna aflopen. Zij vragen dan of je abonnement al dan niet verlengd moet worden. Als je je abonnement wil verlengen, geeft Personeelspunt dit door aan De Lijn.

Treinabonnement

  • Je treinabonnement verlengen kan je zelf doen via de loketten van de NMBS of de website.

Financiële gevolgen?

  • De betaling van abonnementen gebeurt via het zogenaamde derdebetalersysteem. Jij moet niets betalen.
  • De facturen worden opgestuurd naar de werkgever en deze worden rechtstreeks aan De Lijn of NMBS betaald.
  • De eerste keer dat je een treinabonnement aanvraagt, moet er een moederkaart aangemaakt worden. Dit kost je vijf euro.

Opzeggen?

  • Als je je abonnement voor het openbaar vervoer wil opzeggen, laat je dit via e-mail weten aan Personeelspunt. Zij geven dit door aan De Lijn of NMBS.
  • Mogelijk moeten er nog opzeggingsformulieren worden ingevuld. Deze moeten dan zowel door de medewerker als door de werkgever ingevuld worden.