Contact tijdens je afwezigheid
Uit onderzoek blijkt dat er veel spontane werkhervattingen zijn tijdens de eerste twee maanden afwezigheid. Na drie maanden valt dit stil. Om de drempel tot werkhervatting zo laag mogelijk te houden, vinden we het als organisatie belangrijk om in te zetten op contact met onze (langdurig) afwezige medewerkers. We willen interesse tonen in hun herstel en bekijken hoe we eventueel kunnen ondersteunen bij een werkhervatting.
Contact met je leidinggevende
Het onderhouden van contact zien we vooral tussen de leidinggevende en de medeweker. Zij kunnen onderling overleggen wat ze zinvol en wenselijk vinden, maar we raden hierbij een maandelijks contact aan.
Contact met Personeelspunt
Naast je leidinggevende, biedt ook Personeelspunt graag de nodige ondersteuning. Tijdens je afwezigheid kan je ook bij hen altijd terecht met vragen of bezorgdheden. Dit kan gaan rond de administratieve kant van je afwezigheid, maar ook rond andere zaken, bijvoorbeeld je welbevinden op de werkvloer.
Van zodra je als arbeider bijna 14 dagen afwezig bent of als bediende bijna 30 dagen mag je vanuit Personeelspunt ook een informatieve mail verwachten. Deze heeft als doel om je wegwijs te maken in de administratieve kant van je afwezigheid en werkhervatting en om je enkele personen/organisaties mee te geven waarbij je terecht kan met specifieke vragen.